6/22/2012

PROGRAMA DOBLE: CINEMA DE LES AVANTGUARDES MUSICAT EN DIRECTE I DANSA TEATRE AMB PROJECCIÓ D'ANIMACIONS REALITZADES EN DIRECTE


NON STOP BARCELONA ANIMACIÓ i CINECLUB BARCELONA ESPAI DE CINEMA
AUDITORI ESPAI JOVE LA FONTANA. 
 Dissabte 7 de juliol 2012. 20Hores.  3 euros / Servei de barra. Gran de Gràcia, 190

PRESENTEM UN PROGRAMA DOBLE COMPOSAT PER:

Les imatges aqui


CINEMA-CONCERT. PROJECCIÓ DE CINEMA D'AVANTGUARDA ANYS 20 MUSICAT EN DIRECTE PER PEP CREMADES

Els títols que es presenten són:
L'Etoile de mer, (1928) Man RayBallet mecanique, (1924) Fernand LŽgerLe vampire, (1945) Jean PainlevéVormittagsspuk, (1928) Hans RichterThe Life and Death of 9413, a Hollywood Extra, (1928) Robert Florey & Slavko Vorkapic

Les avantguardes artístiques nascudes a Europa al voltant dels anys 20, (dadaisme, surrealisme, expressionisme, futurisme, cubisme…), no van dubtar a emprar el nou vehicle d'expressió que oferia el cinema.
Les avantguardes històriques, en el primer terç del segle XX, tenen en comú la crítica als valors estètics dominants i al propi concepte d'art, inclosos aspectes com la producció, difusió, exhibició i consum de l'obra d'art. I tot en un moment que començava a existir “l'experiència del modern”: la velocitat, els electrodomèstics, els objectes de consum, etc.
El cinema d'avantguarda busca especialment trencar amb la narrativa convencional i legitimar-se com producte artístic més enllà de l'espectacle popular que se situava el cinema. Vol ser un objecte artístic.

Pep Cremades. Músic multifacètic amb vocació d'explorador, igual indaga en les entranyes del cabaret que en textures electro-ruidistes o ambients cinemàtics. Submergit en projectes musicals des de finals dels anys 80s. Militant en grups com El Increíble hombre menguante, Noticias de ninguna parte., Julius monk, Phibes, Triforce i le Vian Sonore. Actualment musica en directe films d'avantguarda dels anys 20"




DANSA-TEATRE AMB PROJECCIÓ DE DIBUIXOS REALITZATS EN DIRECTE. TOVE ELENA NICOLAYSEN BYLUND

"L'origen de la paraula “dansa” suggereix que l'acte de ballar pot ser comparat amb l'acte de dibuixar. L'artista plàstic persegueix la forma mitjançant la línia, mentre que el model persegueix l'espai mitjançant la línia del seu cos. Una postura corporal és una forma i un buit, una línia que desperta memòries i emocions, la substància emocional. Com transmets el teu estat mitjançant una postura o un moviment?, Quin és el producte plàstic de l'estat intern del model?, Com serà el dibuix del moviment corporal, la dansa d'un pinzell?"
L'obra proposa un diàleg entre artistes escènics i plàstics. Un espai de trobada i creació, des del propi material i les eines de cadascun. Nodrint-se els uns dels altres. Model i dibuixant van junts. Es troben en un procés dinàmic invisible que els abasta. El pensament i la tècnica queden al servei de l'expressió dinàmica que ocorre entre ells.

El que veurem en l'escenari és la dansa i l'expressió corporal de Tove Elena Nicolaysen Bylund en un decorat minimalista, on se superposen projeccions de dibuixos realitzats en directe, des de fora de l'escenari, per diversos dibuixants inspirats en els gestos de la dansa.
El dibuix del gest no només involucra el moviment físic si no un concepte més profund de la seva identitat essencial, una recerca de l'intern, de l'origen del gest. 
 
Tove Elena Nicolaysen Bylund. 
Tove Elena Nicolaysen Bylund.

Vaig néixer a Noruega on el meu refugi sempre va ser la dansa i el teatre. Em vaig graduar de "Nordick Black Tetare theatreschool" de 2000-2003. Aquí em vaig entrenar en els 5 ritmes, Katakhali, Dansa Butoh, Tècnica Graham i Ashtanga Vinyasa Ioga. Des d'allà vaig seguir la meva recerca i investigació del llenguatge del cos amb diferents workshops fins arribar a Barcelona al "Laboratori Escola d'Expressió Corporal Dramàtica" el 2004. Aquí he creat "Fyrstkkhjertet" 2004, "Hamlet" 2005, "Companyes en Espera" 2006, "Fausto" 2008, "Fi de Partida" 2009 i "Hamletgrafia" 2010-2012 tots amb la direcció de Jessica Walker. Em vaig graduar com a professora del Laboratori el 2008. Amb el grup de teatre experimental "PELEGRÍ" i en col • laboració amb l'artista plàstic Roberto Silva Ortiz, va néixer l'obra teatral i exposició plàstica "OFELIA", que es va presentar a festivals de teatre a Noruega i Barcelona el 2008 i després "Ofelia Interrompuda" es va presentar a The 14th Biennial of Young Artists from Europe and the Mediterranean Skopje 2009, Macedònia.

El meu projecte més recent és "Laboratori de dibuix".
AUDITORI ESPAI JOVE LA FONTANA

Dissabte 7 de juliol 2012
3 euros / Servei de barra
Gran de Gràcia, 190
636363054
677518470

No hay comentarios: