NON STOP BARCELONA ANIMACIÓ i CINECLUB BARCELONA ESPAI DE CINEMA
AUDITORI
ESPAI JOVE LA FONTANA.
Dissabte
7 de juliol 2012. 20Hores. 3 euros / Servei de barra. Gran
de Gràcia, 190
PRESENTEM
UN PROGRAMA DOBLE COMPOSAT PER:
Els títols
que es presenten són:
L'Etoile
de mer, (1928) Man RayBallet
mecanique, (1924) Fernand
LŽgerLe vampire,
(1945) Jean PainlevéVormittagsspuk,
(1928) Hans RichterThe Life
and Death of 9413, a Hollywood Extra,
(1928) Robert Florey & Slavko Vorkapic
Les
avantguardes artístiques nascudes a Europa al voltant dels anys 20,
(dadaisme, surrealisme, expressionisme, futurisme, cubisme…), no
van dubtar a emprar el nou vehicle d'expressió que oferia el cinema.
Les
avantguardes històriques, en el primer terç del segle XX, tenen en
comú la crítica als valors estètics dominants i al propi concepte
d'art, inclosos aspectes com la producció, difusió, exhibició i
consum de l'obra
d'art. I tot en un moment que començava a existir “l'experiència
del modern”: la velocitat, els electrodomèstics, els objectes de
consum, etc.
El
cinema d'avantguarda busca especialment trencar amb la narrativa
convencional i legitimar-se com producte artístic més enllà de
l'espectacle popular que se situava el cinema. Vol ser un objecte
artístic.
Pep
Cremades.
Músic multifacètic amb vocació d'explorador, igual indaga en les
entranyes del cabaret que en textures electro-ruidistes o ambients
cinemàtics. Submergit en projectes musicals des de finals dels anys
80s. Militant en grups com El Increíble hombre menguante, Noticias
de ninguna parte., Julius monk, Phibes, Triforce i le Vian Sonore.
Actualment musica en directe films d'avantguarda dels anys 20"
DANSA-TEATRE
AMB PROJECCIÓ DE DIBUIXOS REALITZATS EN DIRECTE. TOVE ELENA
NICOLAYSEN BYLUND
"L'origen
de la paraula “dansa” suggereix que l'acte de ballar pot ser
comparat amb l'acte de dibuixar. L'artista plàstic persegueix la
forma mitjançant la línia, mentre que el model persegueix l'espai
mitjançant la línia del seu cos. Una postura corporal és una forma
i un buit, una línia que desperta memòries i emocions, la
substància emocional. Com transmets el teu estat mitjançant una
postura o un moviment?, Quin és el producte plàstic de l'estat
intern del model?, Com serà el dibuix del moviment corporal, la
dansa d'un pinzell?"
L'obra proposa un
diàleg entre artistes escènics i plàstics. Un espai de trobada i
creació, des del propi material i les eines de cadascun. Nodrint-se
els uns dels altres. Model i dibuixant van junts. Es troben en un
procés dinàmic invisible que els abasta. El pensament i la tècnica
queden al servei de l'expressió dinàmica que ocorre entre ells.
El que veurem en l'escenari és la dansa i l'expressió corporal de Tove Elena Nicolaysen Bylund en un decorat minimalista, on se superposen projeccions de dibuixos realitzats en directe, des de fora de l'escenari, per diversos dibuixants inspirats en els gestos de la dansa.
El que veurem en l'escenari és la dansa i l'expressió corporal de Tove Elena Nicolaysen Bylund en un decorat minimalista, on se superposen projeccions de dibuixos realitzats en directe, des de fora de l'escenari, per diversos dibuixants inspirats en els gestos de la dansa.
El
dibuix del gest no només involucra el moviment físic si no un
concepte més profund de la seva identitat essencial, una recerca de
l'intern, de l'origen del gest.
Tove
Elena Nicolaysen Bylund.
Tove Elena Nicolaysen Bylund.
Vaig néixer a Noruega on el meu refugi sempre va ser la dansa i el teatre. Em vaig graduar de "Nordick Black Tetare theatreschool" de 2000-2003. Aquí em vaig entrenar en els 5 ritmes, Katakhali, Dansa Butoh, Tècnica Graham i Ashtanga Vinyasa Ioga. Des d'allà vaig seguir la meva recerca i investigació del llenguatge del cos amb diferents workshops fins arribar a Barcelona al "Laboratori Escola d'Expressió Corporal Dramàtica" el 2004. Aquí he creat "Fyrstkkhjertet" 2004, "Hamlet" 2005, "Companyes en Espera" 2006, "Fausto" 2008, "Fi de Partida" 2009 i "Hamletgrafia" 2010-2012 tots amb la direcció de Jessica Walker. Em vaig graduar com a professora del Laboratori el 2008. Amb el grup de teatre experimental "PELEGRÍ" i en col • laboració amb l'artista plàstic Roberto Silva Ortiz, va néixer l'obra teatral i exposició plàstica "OFELIA", que es va presentar a festivals de teatre a Noruega i Barcelona el 2008 i després "Ofelia Interrompuda" es va presentar a The 14th Biennial of Young Artists from Europe and the Mediterranean Skopje 2009, Macedònia.
El meu projecte més recent és "Laboratori de dibuix".
Vaig néixer a Noruega on el meu refugi sempre va ser la dansa i el teatre. Em vaig graduar de "Nordick Black Tetare theatreschool" de 2000-2003. Aquí em vaig entrenar en els 5 ritmes, Katakhali, Dansa Butoh, Tècnica Graham i Ashtanga Vinyasa Ioga. Des d'allà vaig seguir la meva recerca i investigació del llenguatge del cos amb diferents workshops fins arribar a Barcelona al "Laboratori Escola d'Expressió Corporal Dramàtica" el 2004. Aquí he creat "Fyrstkkhjertet" 2004, "Hamlet" 2005, "Companyes en Espera" 2006, "Fausto" 2008, "Fi de Partida" 2009 i "Hamletgrafia" 2010-2012 tots amb la direcció de Jessica Walker. Em vaig graduar com a professora del Laboratori el 2008. Amb el grup de teatre experimental "PELEGRÍ" i en col • laboració amb l'artista plàstic Roberto Silva Ortiz, va néixer l'obra teatral i exposició plàstica "OFELIA", que es va presentar a festivals de teatre a Noruega i Barcelona el 2008 i després "Ofelia Interrompuda" es va presentar a The 14th Biennial of Young Artists from Europe and the Mediterranean Skopje 2009, Macedònia.
El meu projecte més recent és "Laboratori de dibuix".
AUDITORI
ESPAI JOVE LA FONTANA
Dissabte 7 de
juliol 2012
3 euros /
Servei de barra
Gran de
Gràcia, 190
636363054
677518470
No hay comentarios:
Publicar un comentario